Probeer je probleem of klacht eerst te bespreken met een van de medewerkers. Lukt dat niet, of wil je dat niet? Of heb je advies nodig voordat je het gesprek aangaat? Neem dan contact op met onze cliëntvertrouwenspersoon.
Cliëntvertrouwenspersonen
Onze cliëntvertrouwenspersonen zijn Remko Trompetter en Ingeborg van de Poll. Zij zijn niet in dienst bij perMens maar bij het Landelijk Steunpunt Cliëntenraden.
Remko en Ingeborg zijn onafhankelijk. Zij luisteren naar je, denken met je mee en zoeken samen met jou naar een oplossing.
Wat je aan de cliëntvertrouwenspersoon vertelt blijft vertrouwelijk. Zij gaan met je mee naar gesprekken als je dat prettig vindt. Zij helpen je ook met het opschrijven van je probleem of klacht.
Je kan Remko Trompetter mailen of bellen op 06 – 52 78 63 89.
Je kan Ingeborg van de Poll mailen of bellen op 06 – 33 68 72 78.
Hoe dien ik een klacht in?
Ben je ergens ontevreden over en kom je met een medewerker niet tot een oplossing, dan kun je een klacht indienen.
Dien je klacht schriftelijk in via het klachtenformulier. Dat kun je opvragen bij een medewerker of bij de centrale medezeggenschapsraad. Dit ingevulde formulier lever je in bij de leidinggevende of een andere medewerker.
Wil je hulp bij het indienen van een klacht? Ook dan kun je de cliëntvertrouwenspersonen bellen of mailen voor hulp.
Wat gebeurt er met mijn klacht?
De leidinggevende neemt binnen twee dagen na het ontvangen van de klacht contact met je op om de klacht te bespreken. Er zijn dan twee mogelijkheden:
- Je gaat met de leidinggevende in gesprek en op zoek naar een oplossing voor jouw klacht. Dit is de snelste manier. Je mag altijd iemand naar het gesprek meenemen.
In de meeste gevallen wordt de klacht naar tevredenheid opgelost. Is dat niet het geval, dan kun je jouw klacht indienen bij de klachtencommissie van perMens. - Je klacht wordt naar de klachtencommissie gestuurd. Je krijgt een ontvangstbevestiging. In deze bevestiging staat hoe jouw klacht verder wordt opgepakt.
Jouw klacht wordt dan in de eerstvolgende vergadering van de klachtencommissie in behandeling genomen. Het kan zij dat je hiervoor wordt uitgenodigd.
Hoelang duurt een klachtenafhandeling?
We willen de klacht zo snel mogelijk in behandeling nemen en samen met jou tot een oplossing komen. Meestal is er een reactietermijn van zes weken. Die kan met vier weken verlengd worden. Als je wilt kun je ook een langere termijn afspreken. Als alles maar in goed overleg gebeurt.
Is de situatie hierna niet verbeterd of ben je niet tevreden, dan kun je een klacht indienen bij de (onafhankelijke) Klachtencommissie POA.
Medezeggenschap
Wil je meer medezeggenschap hebben over de gang van zaken op jouw woonlocatie of bij de begeleiding in het algemeen? Lees hier alles over medezeggenschap bij perMens.